تفاوت بین برش لیزر و پلاسما چیست؟

برش لیزر استیل آلیاژی از آهن است که در ساختار آن کمتر از دو درصد کربن وجود دارد و کم یا زیاد شدن کربن در ترکیبات این آلیاژ میزان سختی و انعطاف پذیری آن را مشخص می کند، در واقع هرچقدر میزان کربن در ساختار این آلیاژ بیشتر باشد استیل مورد نظر سختی بیشتری داشته و انعطاف پدیری آن کاهش میابد. نمونه های ضد زنگ استیل حدودا ده درصد کروم در ساختار آن وجود دارد. به طور کلی خواص مکانیکی و ویژگی های ساختاری استیل با توجه به وجود عناصر مختلف و میزان آنها تعیین میشود.

همچنین میتوانید بخوانید: لیزر فایبر مارکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

در گذشته برای برش استیل از روش های قدیمی مانند تراشکاری، سمباده زنی، سنگ زنی و غیره استفاده میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت دستگاه های بسیار پر کاربرد و پیشرفته تولید می شوند که تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت برش ها و افزایش سرعت تولید دارد. دستگاه برش لیزر استیل یکی از مهم ترین فناوری های بسیار مهم  است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

برای انجام خدمات خمکاری فلزات و خدمات برش لیزر فلزات با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانیم برش لیزر استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه برش لیزر استیل

این دستگاه یکی از پیشرفته ترین و پرکاربرد ترین ماشین های صنعتی است که به صورت کاملا اتوماتیک عمل کرده و با استفاده از اشعه لیزر و متمرکز کردن آن توسط جریان الکتریکی و تاباندن اشعه بر روی سطح فلز استیل توانایی برش و یا حکاکی را بر روی فلز استیل دارد. دستگاه برش لیزر استیل به دلیل استفاده از اشعه لیزر و کانونی بودن تابش اشعه برش ها را بسیار تمیز و با دقت و بدون هیچ گونه عیب و نقصی انجام میدهد.

همچنین میتوانید بخوانید: خمکاری فلز برنج چیست؟

برشکاری در دستگاه برش لیزر استیل با سرعت بسیار بالایی انجام می شود و در هنگام برش با استفاده از جریان گاز های مخصوص مانند اکسیژن ضایعات ایجاد شده از روی سطح استیل پاک شده و برش ها بسیار تمیز و با دقت انجام می شوند.

برش لیزر استیل

مزایای برش لیزر استیل

  • به دلیل استفاده از اشعه لیزر و متمرکز کردن آن در این دستگاه، برش ها بسیار با دقت انجام می شوند و ظرح مورد نظر بدون کمترین خمیدگی و لبه دار شدن برش داده می شود.
  • در برش لیزر استیل، اشعه لیزر یا  اندازه های مشخص و تعریف شده برش را انجام میدهد، بنابراین با نظم و دقت بسیار بیشتری نسبت به دیگر روش ها عمل برش انجام می شود.
  • با استفاده از دستگاه برش لیزر استیل میتوان در کوتاه ترین زمان ممکن برش ها را در تعداد بسیار بالا انجام داد که این مورد باعث افزایش سرعت تولید و بهره وری می شود.
  • در برش لیزر استیل به دلیل دقت بالا، توانایی برش انواع طرح ها وجود داشته و می توان ظریف ترین و پیچیده ترین طرح ها را هرچند کوچک و یا بزرگ به وسیله ی این دستگاه و بدون هیچ عیب و نقصی برش داد.
  • با استفاده از برش لیزر استیل دو بعدی امکان برش انواع چاقو، اره، تیغ جراحی و غیره وجود دارد.

همچنین بخوانید: برش لیزر cnc چیست

موارد موثر بر کیفیت قطعات برش داده شده

یکی از مهم ترین عواملی که بر کیفیت برش لیزر استیل تاثیر دارد، نوع ماده اولیه و ضخامت آن است، در واقع هرچقدر ضخامت استیل مورد نظر بیشتر باشد خط و خش های ایجاد شده در هنگام برش در لبه های ورق استیل نیز بیشتر می شود.

توان لیزر یکی دیگر از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار بر کیفیت قطعات برش خورده میباشد، در واقع هرچقدر توان و شدت تابش اشعه لیزر بیشتر باشد، کیفیت قطعات برش خورده در برش لیزر استیل افزایش میابد. به این ترتیب میتوان با افزایش توان اشعه لیزر، ضخامت استیل مورد نظر را نیز بیشتر کرد و کیفیت برش را بالاتر برد.

همچنین میتوانید بخوانید: برش لیزر پلکسی چیست

نوع مواد اولیه نیز یکی از مواردی است که بر کیفیت برش لیزر استیل تاثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال نوع مواد اولیه که در ساختار ورقه استیل وجود دارد مانند کروم و یا کربن باعث بالاتر رفتن مقاومت ورقه استیل می شوند و در پی آن در برابر برش نیز مقاومت بیشتری دارند.

کیفیت مواد اولیه از عواملی است که بر دقت و کیفیت برش تاثیر دارد، به این صورت که فلز استیل مورد نظر که قرار است برش داده شود باید تمیز بوده و بدون زنگ زدگی و یا چربی و تا حد ممکن مسطح باشد.

برش لیزر استیل لیزر پلاس
کاربرد لیزر استیل

کابرد های برش لیزر استیل

از فلز استیل در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می شود، بنابر این نیاز است که حتما از تکنولوژی برش لیزر استیل برای خط تولید صنایع  به منظور افزایش کیفیت و دقت در برش و همچنین افزایش سرعت تولید استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی کاربرد های برش لیزر استیل در صنایع مختلف می پردازیم.

  • استفاده از برش لیزر استیل برای تولید المان های تزیینی مانند لوستر، قاب آیینه ها،ساعت، میز و عسلی و غیره.
  • ساخت تابلو های تبلیغاتی که به فلزاتی ضد زنگ و دارای ظاهری زیبا و یکدست مانند فلز استیل نیاز دارند.
  • ساخت قطعات لوازم جراحی
  • تولید قطعات صنعتی مانند دستگاه های پزشکی و دارو سازی، دستگاه های تولید غذا و رستوران ها.
  • تولید و ساخت قطعات مورد استفاده در آزمایشگاه ها و محیط های یونی و کلرایدی
  • قطعات مورد استفاده در مخازن آب، فیلتراسیون، مبدل های حرارتی و ماشین آلات صنعتی که به مقاومت و سختی بالاتری نیاز دارند.

همچنین بخوانید: بهترین مارک دستگاه برش لیزر

با توجه به توضیحاتی که راجع به دستگاه برش لیزر استیل و مزایا و کاربرد های آن داده شد. امروزه تمامی صنایع و کارخانه های تولیدی که برای تولید محصولات مورد نظر از فلزاتی مانند استیل استفاده می کنند، نیاز است که حتما از تکنولوژی برش لیزر استیل نیز در خط تولید کارخانه اسنفاده کرده و علاوه بر افزایش دقت و کیفیت محصولات، سرعت تولید و بهره وری را نیز افزایش دهند.

همچنین میتوانید بخوانید: دستگاه لیزر برنج چیست

کلام آخر

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات جوشکاری فلزات در شهر قدس تهران است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به کمک مهندسان و متخصصان با تجربه در این زمینه و بر اساس استاندارد های بین المللی به ارائه خدمات جوشکاری، خمکاری، برش و مونتاژ قطعات فلزی می پردازد. این مجموعه با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و دستگاه های لیزر پر قدرت به یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه تبدیل شده است و خدمات بسیار جامع و مفیدی را به مشتریان ارائه می دهد.

سوالات متداول درباره برش لیزر استیل

مزایای این نوع برش چیست؟

وقت بالا، نظم و دقت بسیار بیشتر نسبت به دیگر روش ها و از خوبی های این نوع برش است

کابرد برش لیزر استیل در چیست؟

ساخت قطعات لوازم جراحی، ساخت تابلو های تبلیغاتی، تولید المان های تزیینی مانند لوستر، قاب آیینه ها،ساعت، میز و عسلی و غیره.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *