انواع برش لیزر cnc

امروزه ماشین های صنعتی و دستگاه های جدیدتری ساخته شده اند که به دلیل قابلیت های فراوان و سرعت بالا در تولید جای ماشین ها و دستگاه های قدیمی را گرفته اند و دیگر از دستگاه ها و روش های قدیمی در کارخانه های تولیدی استفاده نمی شود.

دستگاه برش لیزر cnc یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین ماشین های پرکاربرد در اکثر کارخانه ها است و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالاتی همچون برش لیزر cnc چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایای برش لیزر cnc  چیست؟ پاسخ دهیم:

برش لیزر cnc چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه برش لیزر cnc یک ماشین اتوماتیک و صنعتی است که با استفاده از اشعه لیزر و متمرکز کردن آن توانایی برش هر نوع متریال از جمله انواع فلزات را دارد. این دستگاه با متمرکز کردن اشعه لیزر و خارج کردن آن با فشار و سرعت بالا سطح مورد نظر را برش داده و یا حکاکی می کند.

برای انجام خدمات خمکاری فلزات و خدمات برش لیزر فلزات با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

برای انجام برش و یا حکاکی نیاز است که طرح مورد نظر بعد از طراحی توسط رایانه به دستگاه منتقل شده و سپس با تاباندن اشعه لیزر بر روی سطح مورد نظر حکاکی و یا برش انجام می شود که به این ترتیب آن قسمت از متریال مورد نظر که قرار است برش داده شود یا آب شده و یا می سوزد و یا تصعید می شود و این ضایعات ایجاد شده توسط فشار گازی که همراه با اشعه لیزر خارج می شود از روی جسم مورد نظر برداشته شده و در نهایت طرح با کیفیت و بدون هیچ عیب و نقص برش داده می شود.

بیشتر بخوانید: خدمات جوشکاری فلزات

این دستگاه امکان تنظیم کردن شدت تابش اشعه لیزر را دارد تا بتوان با توجه به متریالی که قرار است برش داده شود شدت و فشار تابش اشعه لیزر را نیز تنظیم کرده تا برش ها با دقت و کیفیت بیشتری انجام شوند.

این نوع برش با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام می شود و برش و یا حکاکی پیچیده ترین طرح ها با استفاده از دستگاه برش لیزر cnc امکان پذیر است.

مزایای برش لیزر cnc

مزایای برش لیزر cnc

همانطور که گفته شد این دستگاه به دلیل دقت و کیفیت بالا در برش نسبت به دستگاه های قدیمی بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرن، علاوه بر این مزیت های زیادی نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

  1. دقت بسیار بالای برش
  2. توانایی برش و حکاکی پیچیده ترین طرح ها توسط این دستگاه
  3. امکان برش در سایز و ضخامت های مختلف
  4. ضایعات تولید شده ی بسیار کم در برش لیزر cnc
  5. امکان برش در تعداد بالا
  6. برش های با کیفیت و بدون هیچگونه خمیدگی و یا تغیر در ساختار لبه های برش خورده

بیشتر بخوانید: کاربرد دستگاه برش لیزر

انواع برش لیزر cnc

برش لیزریco2

در این نوع برش لیزر cnc از نوعی لیزر گازی که ترکیبی از دی اکسید کربن است استفاده می شود که به صورت الکتریکی برانگیخته شده و به سطح مورد نظر می تابد. از این نوع برش لیزری بیشتر برای انواع متریال های غیر فلزی استفاده می شود.

برش لیزری کریستالی و فیبری

این نوع برش های لیزری در رده لیزر های جامد قرار می گیرند و شدت تابش آنها تقریبا 100 برابر لیزر های گازی هستند بنابراین مناسب برش انواع متریال های مختلف از جمله فلزی و غیر فلزی می باشند. دستگاه برش لیزری فیبری طول عمر بیشتری داشته و قطعات آن قیمت کمتری نسبت به سایر دستگاه های برش دارد و به دلیل داشتن این ویژگی ها و سرعت بالای برش در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

برش لیزر CNC

کاربرد های برش لیزر cnc

با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیار مهم که راجع به برش لیزر cnc گفته شد. استفاده از این دستگاه در اکثر کارخانه های تولید که برای تولید محصولات خود نیاز به برش و یا حکاکی فلزات دارند بسیار ضروری و مهم است تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از محصولات مورد نظر را با دقت و کیفیت بسیار بالا برش داده و برای دیگر مراحل تولید اماده کرد.

بیشتر بخوانید: برش لیزر ورق آلومینیوم

از دستگاه برش لیزر cnc در صنایع مختلف از جمله پزشکی، نظامی، هوافضا، آزمایشگاهی، ماشین سازی، بسته بندی و غیره استفاده می شود، همچنین در کارخانه های تولید قطعات و ابزارآلات ماشین های صنعتی و کارخانه های تولید لوازم خانگی که نیاز به برش فلزات دارند از این دستگاه استفاده می شود.

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات جوشکاری فلزات در شهر قدس تهران است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به کمک مهندسان و متخصصان با تجربه در این زمینه و بر اساس استاندارد های بین المللی به ارائه خدمات جوشکاری، خمکاری، برش و مونتاژ قطعات فلزی می پردازد. این مجموعه با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و دستگاه های لیزر پر قدرت به یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه تبدیل شده است و خدمات بسیار جامع و مفیدی را به مشتریان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: مونتاژ قطعات فلزی

سوالات متداول

برش لیزر سی ان سی چیست؟

این نوع برش با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام می شود و برش و یا حکاکی پیچیده ترین طرح ها با استفاده از دستگاه برش لیزر cnc امکان پذیر است.

برش لیزر cnc چند نوع دارد؟

دو نوع؛ برش لیزری co2 و برش لیزری کریستالی و فیبری.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *