کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی همواره ماشین ها و دستگاه های جدیدتر ساخته می شوند که بتوانند پاسخگوی هرگونه نیاز کارگاه های تولیدی و کارخانه ها باشند. در این میان کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات یکی از انواع ماشین های صنعتی است که کاربرد های بسیار زیادی در کارخانه های تولیدی و صنایع مختلف دارد و به دلیل ویژگی های خاصی که  کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات دارد نسبت به انواع دستگاه های قدیمی تر  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش سرعت تولید می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های این دستگاه آشنا شده و بدانیم که کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات چیست؟

کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات

این دستگاه همانطور که از اسم آن مشخص است دارای نوعی تکنولوژی پیشرفته می باشد که با استفاده از اشعه لیزر و متمرکز کردن آن عمل برش و یا حکاکی را بر روی انواع فلزات انجام می دهد.

همچنین میتوانید بخوانید:برش لیزری فلز برنج با مناسب ترین قیمت

برش فلزات به طور کلی به دو صورت سنتی و پیشرفته انجام می شود که برش و حکاکی فلزات به صورت سنتی با استفاده از دستگاه های فرز و سمباده و تراشکاری توسط شخص انجام می شود اما برش فلزات به روش مدرن با دستگاه برش لیزر فلزات انجام میگیرد. این دستگاه با دقت بسیار زیادی عمل برش و حکاکی را انجام می دهد و سرعت عمل بیشتری نسبت به روش های سنتی دارد.

کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات

همچنین میتوانید بخوانید: خدمات حکاکی و برش لیزر فلزات

ویژگی ها و کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات

همانطور که گفته شد این دستگاه برای برش انواع فلزات از اشعه لیزر استفاده میکند و با متمرکز کردن نور لیزر و با سرعت بالا طرح مورد نظر را بر روی فلز حکاکی کرده و یا برش می دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات از دقت بسیار بالایی برخوردار است و به این ترتیب می توان به وسیله این دستگاه پیچیده ترین طرح ها را با کیفیت و دقت بسیار بالایی بر روی فلزات حکاکی کرد و یا برش داد، همچنین از دیگر ویژگی های این دستگاه این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی و با سرعت عمل بالا و بدون هیچ عیب و نقصی فلزات را برش می دهد که این مزیت باعث بالاتر رفتن سرعت تولید و کیفیت محصولات تولیدی در کارخانه ها می شود.

عملکرد دستگاه برش لیزر فلزات

این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند به طوری که طرح مورد نظر بعد از طراحی توسط رایانه و با نرم افزار های گرافیکی به دستگاه انتقال داده می شود و سپس با متمرکز کردن اشعه لیزر و همچنین تنظیم شدت تابش اشعه نسبت به نوع فلز مورد نظر، طرح بر روی فلز حکاکی و یا برش داده می شود. کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات با سرعت بسیار بالایی عمل برش و حکاکی را انجام می دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن و با فشردن یک دکمه می توان طرح مورد نظر را بر روی فلزات برش داد و یا حکاکی کرد.

دستگاه برش لیزر فلزات لیزر پلاس

همچنین میتوانید بخوانید: تفاوت برش لیزر فلزات و برش پلاسما

مزایا و کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات

همانطور که گفته شد دستگاه برش لیزر فلزات یک تکنولوژی جدید و بسیار پرکاربرد در صنایع تولیدی از جمله برش و حکاکی انواع فلزات است و از مزایای بسیار بیشتری نسبت به روش های سنتی و قدیمی برخوردار است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت بسیار بالای برش و یا حکاکی فلزات نسبت به روش های قدیمی که استفاده از این دستگاه باعث افزایش سرعت تولید و بهره وری بیشتر می شود.
  2. دقت بسیار بالای این دستگاه و امکان برش و یا حکاکی پیچیده ترین طرح ها بر روی انواع فلزات مانند آهن، مس، فولاد، استیل و غیره.
  3. عمل برش در کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات به صورت کانونی انجام می شود بنابراین فلزات دچار تغییر دمای بسیار کمی در حین برش می شوند که این ویژگی باعث می شود تا ساختار فیزیکی و مکانیکی فلزات حفظ شده و دچار تغییر نشوند.
  4. در هنگام برش در دستگاه برش لیزری فلزات هیچگونه تماسی با سطح مورد نظر بر قرار نشده و بنابراین لبه های فلز مورد نظر دچار خمیدگی و یا چین خوردگی نمی شود.
  5. احتمال بروز خطا در این دستگاه تقریبا صفر است که این مورد بسیار حائز اهمیت بوده و باعث شده است که این دستگاه  طرفداران زیادی در میان تولید کنندگان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: برش لیزر CNC چیست و چه کاربردی داری؟

این دستگاه علاوه بر ویزگی های گفته شده دارای مزایای بسیار زیادی است که باعث شده در کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم دستگاه برش لیزری قیمت مناسب آن و مقرون بصرفه بودن این دستگاه نسبت به کارایی بالای آن و تاثیری که بر افزایش سرعت تولید دارد می باشد و اینکه می توان هر طرحی را هرچند پیچیده طراحی کرده و به کمک این دستگاه با سرعت بسیار بالا و دقت زیادی بدون هیچ عیب و نقصی بر روی هر نوع فلزی حکاکی و یا برش داد.

از این دستگاه برای برش و حکاکی بر روی انواع فلزات با هر ضخامتی استفاده می شود و در صنایع مختلف ساختمانی، نظامی و پزشکی، آزمایشگاهی، ماشین سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات در کارخانه های تولید لوازم خانگی، بسته بندی، حک کردن بارکد و شماره بر روی فلزات و محصولات تولیدی و غیره استفاده می شود.

کلام آخر

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات جوشکاری فلزات در شهر قدس تهران است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به کمک مهندسان و متخصصان با تجربه در این زمینه و بر اساس استاندارد های بین المللی به ارائه خدمات جوشکاری، خمکاری، برش و مونتاژ قطعات فلزی می پردازد. این مجموعه با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و دستگاه های لیزر پر قدرت به یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه تبدیل شده است و خدمات بسیار جامع و مفیدی را به مشتریان ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *