برای آنکه بتوان فلزات را با دقت و کیفیت بالایی برش داده و یا خمکاری و ماشینکاری کرد باید از دستگاه های پرقدرت و با دقت بالا استفاده کرد تا بتوان قطعات فلزی را با کیفیت بالاتری تولید کرد. دستگاه فرز cnc  یکی از ماشین های صنعتی و اتوماتیک است که برای برش و ماشینکاری انواع فلزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با خدمات فرز cnc فلزات | cnc آلومینیوم | لیزر پلاس آشنا شوید:

برای انجام خدمات مونتاژ صنعتی و خدمات خمکاری فلزات با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

دستگاه فرز cnc  چیست؟

این دستگاه یکی از ماشین آلات پیشرفته و صنعتی برای شکل دادن و برش دادن قطعات است که با سیستم کامپیوتر یا همان  cnc  کار می کند. در واقع کلمه cnc کوتاه شده عبارت “کنترل عددی رایانه ای” است که به معنی کمترین دخالت نیروی انسانی در مراحل انجام کار این دستگاه می باشد. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های برش و تراش معمولی کنترل کارکرد دستگاه توسط رایانه است که باعث می شود قطعات با دقت بسیار بالا و کیفیت بیشتری برش خورده و ماشینکاری شوند.

همچنین میتوانید بخوانید: خدمات جوشکاری فلزات

عملکرد دستگاه فرز cnc

در این دستگاه قطعه مورد نظر بر روی میز کار ثابت می شود و بازوهای دستگاه در سه تا پنج محور به حرکت در آمده و توسط رایانه طرح مورد نظر را بر روی قطعه برشکاری و ماشینکاری می کنند. برای اینکه بتوان یک قطعه را در این دستگاه تولید کرد در قدم اول باید طرح مورد نظر توسط رایانه طراحی شود و سپس فایل طراحی  به فرمت سازگار با دستگاه cnc  تبدیل شده و در نهایت با روشن کردن دستگاه بازوها شروع به کار کرده و قطعه نهایی با طرح مورد نظر تولید می شود.

 

 

در دستگاه فرز cnc تمامی قطعات با دقت بسیار بالایی تولید می شوند که این ویژگی باعث کاهش خطا و خراب شدن قطعه می شود، همچنین سرعت انجام کار در این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه های برش و ماشین کاری بسیار بالاتر است و می توان قطعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی و با طرحی هرچند پیچیده با دقت بالایی تولید کرد. با توجه به ویژگی های گفته شده این دستگاه مسلما از قیمت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه های ماشینکاری و برش برخوردار است.

انواع دستگاه فرز cnc

دستگاه فرز سی ان سی از نظر تعداد محور ها در سه مدل سه محور، چهار محور و پنج محور وجود دارد که در ادامه به مختصر راجع به ویژگی های هریک توضیح می دهیم:

دستگاه فرز cnc   سه محور: همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است ابزار های برش و ماشین کاری حول سه محور به دور قطعه ثابت کار می کنند. از جمله قابلیت های مهم این دستگاه انجام فرزکاری، ایجاد سوارخ و شیار و برش های لبه ای تیز هستند. این نمونه از دستگاه فرز سی ان سی به دلیل قابلیت کارایی محدود نسبت به نمونه های چهار و پنج محور از قیمت کمتری برخوردار است.

همچنین میتوانید بخوانید: خدمات برش cnc آلومینیوم

دستگاه فرز cnc  چهار محور: این دستگاه یک محور اضافی نسبت به نمونه سه محور دارد که باعث انجام کار با دقت بالاتر و کارایی بیشتر می شود.

دستگاه فرز cnc  پنج محور: این دستگاه پیشرفته ترین نوع دستگاه فرز cnc است که با پنچ محور حرکت کننده به دور قطعه مورد نظر برای ساخت قطعات با طرح های بسیار  پیچیده و با دقت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای دستگاه فرز cnc

 

همانطور که گفته شد از این دستگاه برای ماشینکاری و برش قطعات محتلف با طراحی پیچیده و با دقت و کیفیت بالا و با کمترین دخالت نیروی انسانی استفاده می شود. یکی از قابلیت های بسیار مهم این دستگاه سرعت بالای انجام کار است که باعث افزایش سرعت تولید و راندمان صنایع تولیدی می شود. این دستگاه توانایی پردازش و برش جنس های مختلفی همچون انواع فلرات، چوب، ام دی اف،  پلاستیک و غیره را دارد.

به دلیل اینکه این دستگاه توسط رایانه کنترل می شود نمونه های تولیدی با دقت بسیار بالا و بدون هیچ عیب و نقصی ساخته شده و باعث کاهش خطای انسانی و افزایش سرعت کار دستگاه می شود.

کاربرد فرز cnc  فلزات

از این دستگاه به دلیل دقت و سرعت بالای انجام کار در بسیاری از صنایع مختلف مانند صنایع ماشین سازی، پزشکی، هوافضا، دفاعی، پتروشیمی و غیره استفاده می شود.

به عنوان مثال در صنایع پزشکی برای ساخت استخوان های مصنوعی و ایپملنت ها از این دستگاه به دلیل ظرافت و دقت بالای کار استفاده می شود.

در صنعت خودرو سازی به دلیل استفاده از قطعات مختلف و پیچیده برای ساخت پیچیده ترین قطعه ها از این دستگاه استفاده می شود.

در صنایع هوافضا برای فرز کاری و برش قطعات بسیار سخت مانند تیتانیوم از دستگاه فرز cnc  استفاده می شود.

در بسیاری از صنایع دیگر که نیاز به قطعات ماشینکاری و برش خورده شده با کیفیت و دقت بالا دارند بهتر است از این دستگاه استفاده شود.

همچنین میتوانید بخوانید: خدمات برش لیزر ورق آلومینیوم در تهران

خدمات فرزcnc  فلزات

 

همانطور که گفته شد از این دستگاه به دلیل دقت و کیفیت بالای انجام کار در بسیاری از کارخانه ها و صنایع تولیدی مختلف استفاده می شود. البته در برخی موارد به دلیل قیمت بالای این دستگاه ممکن است کارخانه ها توانایی اینکه در خط تولید خود از این دستگاه استفاده کنند را نداشته باشند، در این صورت می توان از مجموعه های ارائه دهنده خدمات فرز  cnc  فلزات کمک گرفته و سفارشات خود را به این مجموعه ها داد و در کمترین زمان ممکن قطعات ماشینکاری و برش خورده را با کیفیت بالایی تحویل گرفت.

کلام آخر

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات فرز cnc فلزات در شهر قدس تهران است که با به کارگیری پیشرفته ترین و کاملترین دستگاه های روز دنیا توانایی انجام خدمات برش cnc  فلزات و غیره را دارد. این مجموعه به کمک نیروهای ماهر و متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه به ارائه انواع خدمات برش لیزر فلزات، جوشکاری، خمکاری، مونتاژ، خدمات برش cnc  آلومینیوم و دیگر آلیاژهای فلزات مختلف می پردازد.

در این مجموعه به دلیل استفاده از تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی و پیشرفته تمامی سفارشات در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالایی انجام می شوند و با خیالی آسوده می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کرده و کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاترین حد ممکن رسانده و باعث سود اوری بیشتر کارخانه خود شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *