خدمات خمکاری فلزات +تعرفه سال 1403

خدمات خمکاری فلزات


انواع فلزات و آلیاژ های مختلف آنها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به نوع محصولات تولیدی و نیاز انها باید ورقه های فلزی به شکل های مختلفی در آمده تا بتوان از آن استفاده کرد. بنابراین باید ورقه های فلزی را برش داده و یا خم کاری کرد. خدمات خمکاری فلزات یکی از روش های بسیار پر کاربرد و مهم در شکل دادن ورقه های فلزی و ایجاد زاویه های مختلف بر روی آن است.

همچنین میتوانید بخوانید: خدمات برش cnc آلومینیوم + نمونه کار

از خدمات خمکاری فلزات در صنایع مختلفی همچون ماشین سازی، تولید جعبه های فلزی، ساختمان سازی، کشتی سازی و غیره استفاده می شود. در ادامه با مجموعه صنعتی لیزر پلاس همراه باشید تا با خدمات خمکاری فلزات | بهترین قیمت و دستگاه پیشرفته آشنا شوید:

 

برای انجام خدمات جوشکاری فلزات و برش لیزر فلزات با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

 

خدمات خمکاری فلزات

خدمات خمکاری فلزات یک عملیات مکانیکی است که با ایجاد فشار مناسب بر روی ورقه های فلزی باعث فرم دهی، خم شدن ورقه و زاویه دار شدن آن بدون شکست، ترک و یا نازک شدن آن بخش شده و باعث تغییر شکل دائمی آن می شود.

در هنگام انجام خمکاری ورقه های فلزی قسمت درونی ورق تحت فشار قرار گرفته و قسمت های بیرونی تحت کشش قرار می گیرند که وجود کشش و فشار در بخش مورد نظر باعث ایجاد زاویه در آن و تغیر شکل فلز می شود.

خمکاری فلزات به روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به مواردی همچون جنس ورقه، ضخامت، طرح مورد نظر و غیره باید روش مناسبی را انتخاب کرد.

همچنین میتوانید بخوانید: جوشکاری تیتانیوم چیست؟

به طور کلی خدمات خمکاری فلزات  به دو روش گرم و سرد انجام می شود که با توجه به جنس ورقه فلزی و درصد کربن آن می توان تعیین کرد که خم کاری به روش سرد انجام شود یا گرم. با توجه به میزان کربن در ورقه های فلزی اگر درصد کربن ½ باشد قابلیت خمکاری فلز در حالت سرد امکان پذیر بوده و در صورتی که میزان کربن بیشتر باشد خمکاری به روش گرم صورت می گیرد.

البته بعضی از فلزات به دلیل نداشتن قابلیت انعطاف پذیری باید حتما گرم شده و سپس خمکاری شوند، به عنوان مثال ورقه های روی و آلیاژهای آلومینیوم بهتر است که به روش گرم خمکاری شوند تا از ایجاد ترک و شکستی در بخش خمکاری شده جلوگیری شود.

خمکاری فلزات

فرآیند خدمات خمکاری فلزات

به طور کلی انجام فرآیند خدمات خمکاری فلزات  با توجه به مواردی همچون نوع ورقه، جنس، ضخامت، شعاع و زاویه خم و غیره بستگی دارد. این منظور از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین ماشین های خمکاری دستگاه cnc پرس برک است. این دستگاه در سایز های مختلفی وجود دارد که پاسخگوی هر گونه نیاز صنایع مختلف است.

همچنین میتوانید بخوانید: برش لیزر لوله چیست؟

در این دستگاه فرآیند خمکاری با کنترل عددی توسط کامپیوتر انجام می شود. این دستگاه توانایی خمکاری فلزاتی با ضخامت چند میلیمتر تا قطعاتی به طول 10 ها متر را دارد. یکی از مهم ترین مزایای دستگاه خمکاری cnc دقت بالا و کاهش خطاهای احتمالی است.

خدمات خمکاری فلزات

 این دستگاه دارای دو بخش کلی و مهم پانچ و سنبه است که بخش پانچ یا همان ابزار بالا که اغلب از جنس فولاد است عمل فشار بر روی ورقه فلزی را انجام می دهد و با قرار گرفتن ورقه فلزی بر روی  بخش سنبه که یک قطعه تو خالی است و فشار ایجاد شده توسط پانچ عملیات خمکاری انجام شده و ورقه فلزی خم شده و زاویه دار می شود که این زاویه به فشار وارده از طرف پانچ بر روی ورقه فلزی بستگی دارد.

همچنین شکل نهایی ورق خمکاری که به صورت V  و یا U  ، دورانی ، منحنی و غیره است که به شکل سنبه و پانچ بستگی دارد. البته روش های خمکاری دیگری نیز وجود دارد که در ادامه توضیح کوتاهی از نحوه انجام آن می دهیم:

  • خمکاری برشی: در این روش از سمبه های برشی برای انجام خمکاری استفاده می شود.
  • خمکاری دورانی: در این روش از خمکاری از سنبه و پانچ استفاده شده و خمکاری در زوایای مختلف امکان پذیر است.
  • خمکاری روش V : در خمکاری فلزات  به روش V   می توان  زاویه های 90 درجه و کمتر بر روی ورقه های فلزی ایجاد کرد.
  • خمکاری هوا: برای انجام این روش از خمکاری دیگر به سنبه احتیاجی نیست و فقط توسط فشار وارد شده به وسیله پانچ ورقه های فلزی خمکاری می شوند.

همچنین میتوانید بخوانید: برش لیزر CNC چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی برای اینکه خمکاری فلزات به صورت دقیق و بدون هیچگونه آسیب و یا ترک خوردگی انجام شود حتما باید جنس ورق، ضخامت، ابعاد ورق، نوع خم و زوایه آن بررسی شده و روش های خمکاری طبق اصول استاندارد انجام شوند.

خدمات برش و خمکاری فلزات

همانطور که گفته شد در صنایع مختلفی همچون ماشین سازی، صنایع الکترونیک، لوزام خانگی ، ساختمان سازی و غیره از روش های مختلف خمکاری و برش فلزات استفاده می شود، بنابراین وجود دستگاه های خمکاری در این صنایع بسیار مهم و کاربردی است.

خدمات برش و خمکاری فلزات

کلام آخر

امروزه شرکت های زیادی در زمینه خدمات برش و خمکاری فلزات فعالیت می کنند که در این میان یکی از شرکت های خدمات خمکاری فلزات در شهر قدس تهران مجموعه لیزر پلاس است که به ارائه خدمات برش، خمکاری، جوشکاری، مونتاژ و غیره میپردازد و با استفاده از جدیترین ترین تکنولوژی ها و تجهیزات روز دنیا انواع خدمات خمکاری فلزات و برش و جوشکاری و غیره  را ارائه می دهد.

همچنین میتوانید بخوانید: معرفی خدمات دستگاه فرز cnc + عملکرد و مزایا

در این مجموعه  به کمک نیرو های ماهر و کارشناسان و متخصصان با تجربه و همچنین به کارگیری جدیدترین دستگاه های برش و خمکاری از برند های معروف اروپا ارائه خدمات مرتبط با برش و جوشکاری و خدمات خمکاری فلزات با بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت انجام می شود.

در مجموعه صنعتی لیزر پلاس به دلیل استفاده از تعداد زیادی دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته سرعت انجام کار بسیار بالا بوده و صنایع مختلف تولیدی می توانند تمامی سفارشات مرتبط با خمکاری و برش و جوشکاری فلزات و غیره را به این شرکت سپرده و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارشات خود را تحویل بگیرند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *