روش برش آلومینیوم

آلومینیوم یکی از سخت ترین مواد برای برش لیزری فلزات است. این بدان معنا نیست که نمی توان آن را برش داد، اما نیاز به تخصص دارد. در میان همه عوامل یک برش خوب، ایجاد برش تمیز هنگام ماشینکاری لیزری آلومینیوم دشوار است. در این مقاله به معرفی چند ابزار برش ورق آلومینیوم می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی می کنیم. ما همچنین نکاتی را برای موفقیت بیشتر تلاش های برش لیزری ارائه می دهیم.

برای انجام خدمات روش برش آلومینیوم و برش لیزر و خدمات خمکاری فلزات و خدمات جوشکاری co2 با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

ابزار مورد نیاز برای برش ورق آلومینیوم

ابزارهای متنوعی را می توان برای برش ساده روی ورق آلومینیوم انتخاب کرد. ماشینکاری آلومینیوم CNC یک فرآیند برش کامپیوتری برای مواد آلومینیومی با اشکال مختلف مانند ورق یا میله است که یکی از بهترین روش برش آلومینیوم می‌باشد. اما می توانید از ابزار دیگری نیز استفاده کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ابزار دست

بزرگترین مزیت ابزارهای دستی قیمت آنهاست. به طور کلی، هزینه آنها کمتر از ابزارهای برقی و سیستم های پیشرفته است. اما روش برش آلومینیوم با ابزار دستی به معنای بهره وری کمتر، انعطاف پذیری کمتر و همچنین دقت کمتر است. آلومینیوم برش خورده نیز ضعیف و بی کیفیت خواهد بود. البته در مقاله بعدی تمامی ابزارهای دستی مورد استفاده برای برش ورق آلومینیوم معرفی خواهند شد.

  • قیچی:

 که به نام اسنایپ هوانوردی یا قیچی بسیار قوی و محکم نیز شناخته می شود. هنگام برش ورق آلومینیوم با قیچی، توصیه می شود تیغه بالایی را روی فلز ثابت نگه دارید، تیغه پایینی را به تیغه بالایی بلغزانید و پس از اتمام برش نهایی، به آرامی به لبه های باقی مانده ضربه بزنید. لطفا توجه داشته باشید که این ابزار برای برش ورق های آلومینیومی بالای گیج 18 مناسب نیست.

  • اسکنه و چکش:

 برای استفاده از این ابزار باید از مواد نرم تری به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. لبه اسکنه را روی خطی که می خواهید برش دهید قرار دهید و با چکش به اسکنه ضربه بزنید.

  • اره برقی:

 برای برش طول های کوچک ورق آلومینیوم موثر است. همچنین می توان از آن برای برش لوله ها و میله ها در عمق گلو محدود استفاده کرد.

  • برش دستی:

تیغه برش گرد و ضربه گیر گزینه بسیار خوبی برای برش ورق آلومینیوم است که گوشه های سفت تر و لبه خوبی را به جا می گذارد، اما ورق برش هنوز باید تمیز شود.

ابزار مورد نیاز برای برش ورق آلومینیوم

ابزارهای میزی

ابزارهای میزی مجموعه ای از ابزارهایی هستند که روی میز قرار می گیرند و برای برش ورق آلومینیوم استفاده می شوند که از اره دستی، سنباده، تسمه و مته تشکیل شده است.

ابزارهای میزی بسیار گرانتر از ابزارهای دستی هستند. همچنین استفاده از ماشین ابزارهای غیر اتوماتیک برای برش ورق های آلومینیومی می تواند انعطاف، سرعت و دقت بالاتری نسبت به ابزار دستی داشته باشد. اما سطح او هنوز ضعیف است.

  • قیچی بدون گردن بورلی:

 با بریدن لبه‌ها در فواصل مناسب از صفحه پشتی، می‌توانید به لبه‌ای گرد زیبایی دست پیدا کنید که ممکن است نیازی به تمیز کردن اضافی نداشته باشد.

  • چوب:

معمولاً یک تیغه کاربید یا حتی یک تیغه فولادی استاندارد. یک تکه نئوپان یا تخته سه لا زیر ورق فلزی قرار می گیرد یا از موم ها و روغن های برش برای کمک به خنک نگه داشتن فلز و برش یکنواخت آلومینیوم استفاده می شود.

  • قیچی نیمکت:

 می تواند ورق های آلومینیومی بسیار ضخیم را برش دهد. این قیچی برای علاقه مندان و ورق های فلزی برای سفارشی سازی یا تعمیر مناسب است و بسیار بادوام و به خوبی محافظت می شود.

  • کاتر ثابت:

 می تواند هر پروفیلی را در گلو برش دهد.

ابزار های برقی

ابزارهای برقی قیمت متوسطی دارند و انعطاف پذیری و سرعت بالاتری نسبت به ابزارهای رومیزی دارند. البته غیر اتوماتیک هستند و دقت بالایی ندارند.

  • ماشین های سنگ زنی:

آلومینیوم می تواند انرژی گرمایی را به سرعت جذب کند و به راحتی ذوب شود. هنگام روش برش آلومینیوم با آسیاب مراقب باشید.

  • برش های دستی:

 برش آلومینیوم با این ابزار آسان است و در نزدیکی آسیاب حرارت ایجاد نمی کند. از معایب کاتر می توان به لرزش ورق و کیفیت پایین لبه اشاره کرد.

  • اره منبت کاری و  اره مویی:

با این ابزار مفید می توانید ورق های فلزی ضخیم و ورق های آلومینیومی را به راحتی برش دهید.

چگونه می توانم روش برش آلومینیوم را افزایش دهم؟

چگونه می توانم روش برش آلومینیوم را افزایش دهم؟

روش منحصر به فردی برای برش سریع و آسان روش برش آلومینیوم وجود دارد که عبارت است از استفاده از تیغه مخصوص و ترمز خمشی. این روش می تواند به طور موثری تعداد ضربه ها را کاهش دهد و برش های طولانی بسیار دقیق ایجاد کند. این ابزار برای علاقه مندانی که می خواهند روش برش آلومینیوم و ورق آلومینیومی کم برش را در خانه برش دهند مناسب است. مراحل برش سریع و دقیق ورق آلومینیوم به شرح زیر است:

  1. صفحه آلومینیومی را روی ترمز خمشی ثابت کنید.
  2. ورق آلومینیوم را اندازه بگیرید و آن را در خارج از ترمز به عرض مورد نیاز قرار دهید.
  3. چاقو را بردارید و یک خط مستقیم زیبا در امتداد لبه گیره بکشید.
  4. روند را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که همه برش ها در یک مسیر باقی می مانند. کمی آهسته تر بروید تا مسیر اول به خوبی طی شود.
  5. هنگام نزدیک شدن به خروج از ریل کمی مراقب باشید.
  6. به طور کلی، شما باید چهار تیغه بسازید. اگر مواد ضخیم تری دارید، باید بیشتر برش دهید.
  7. با توجه خاص به موقعیت ترمز، زباله ها را حذف کنید.
  8. سپس شما فقط باید آلومینیوم را از طریق شکاف به عقب فشار دهید. آلومینیوم در یک ثانیه می شکند.

روش برش آلومینیوم

بر خلاف سایر فناوری ها، برش لیزری ورق آلومینیوم پس از پردازش روی آلومینیوم خراش ایجاد نمی کند. برش لیزری بر اساس قطر پرتو کوچک است. این روش را می توان با دایکتر، بیت روتر و غیره استفاده کرد. در مقایسه با ابزارهای دیگر مانند همچنین لیزرها می توانند برش های پیچیده ای ایجاد کنند و آزادی بیشتری نسبت به روترهای پلاسما و CNC دارند.

پرتوهای لیزر با سرعت بالا توسط فلز جذب می شوند و امکان برش آلیاژهای آلومینیوم مختلف از جمله آلیاژهای آلومینیوم هوافضا و دریایی را فراهم می کنند. سیستم‌های لیزری می‌توانند ورق‌های آلومینیومی را با کارایی بالا برش دهند و در نتیجه باعث کاهش ضایعات مواد و استفاده بهینه از ورق شوند. آلومینیوم لیزر برش تمیز و با کمک هوا را فراهم می کند که باعث کاهش یا حذف ضایعات می شود.

چه در حال حکاکی لیزری آلومینیوم باشید و چه برش ورق های نازک آلومینیوم، نکات و اطلاعات ذکر شده در این مقاله به شما در موفقیت در برش این محصول کمک می کند. اولین چیزی که باید درک کرد این است که آلومینیوم چه خواص منحصر به فردی در پردازش لیزر دارد.

آیا می دانید چرا روش برش آلومینیوم سخت تر است؟ آلومینیوم دارای خواصی است که به پرتوهای لیزر مختلف پاسخ می دهد. این خواص به بازتاب، ساختار مولکولی و هدایت حرارتی آلومینیوم مربوط می شود.

روش برش آلومینیوم

مشکلات فرآیند روش برش آلومینیوم

هنگامی که نور به یک ماده بازتابنده می تابد، به عقب باز می گردد یا پراکنده می شود. بنابراین، هنگامی که نور پرتو لیزر با آلومینیوم تماس پیدا می کند، تمایل به جهش یا پراکندگی نیز دارد. این می تواند برش لیزر را دشوار کند.

برش ساختارهای مولکولی جامد و پایدار آسان تر از ساختارهای نرم تر است. از آنجایی که ساختار مولکولی آلومینیوم انعطاف پذیرتر است، پرتو لیزر در سوراخ کردن آن و ایجاد برش های تمیز موثر نیست.

در نهایت، آلومینیوم رسانای گرما است. به این ترتیب گرمای لازم برای برش تمیز را به سرعت جذب می کند. همچنین، هنگامی که حرارت را حذف می کنید، پردازش صاف لیزر دشوار می شود.

همه این ویژگی های روش برش آلومینیوم را دشوار می کند. اما فقط به این دلیل که چیزی سخت است به این معنی نیست که نمی توانیم آن را انجام دهیم. در طول سال‌ها، ما قابلیت‌های برش آلومینیوم خود را تنظیم کرده‌ایم تا آن را به یک فرآیند آسان و کارآمد تبدیل کنیم.

نحوه روش برش آلومینیوم

اگرچه ورق آلومینیوم منعکس کننده، نرم و رسانای حرارتی است، اما می توان آن را با لیزر CO2 یا فیبر برش داد. پرتوهای لیزری با سرعت بالا امکان برش انواع آلیاژهای آلومینیوم از جمله آلیاژهای آلومینیوم هوافضا و دریایی را فراهم می کند.

هنگام برش آلومینیوم با لیزر CO2، می توان از یک سر برش فلز استفاده کرد که با سیستم برشی که هنگام برش مواد غیر فلزی مانند پلاستیک یا فوم استفاده می شود، متفاوت است.

مجموعه سر برش فلز دارای یک پنجره محافظ برای بازتاب جرقه و یک دستگیره فوکوس متغیر/تنظیمی است. این ویژگی های روش برش آلومینیوم را بسیار موثرتر می کند. وجود این ابزار یافتن موقعیت فوکوس صحیح و تنظیم ارتفاع صحیح را از بین می برد.

ایجاد لبه های تمیز در روش برش آلومینیوم

برای داشتن لبه برش تمیز هنگام روش برش آلومینیوم، باید روی دو چیز تمرکز کنید: فشار قوی و پشتیبانی از گاز. این دو ترکیب به طور موثری هر گونه مواد مذاب را از بین می برند و از زبری لبه ها جلوگیری می کنند. که در نهایت بهترین روش  برش آلومینیوم میباشد.

آلومینیوم باید در اسرع وقت بریده شود تا لبه صاف تر شود. بنابراین، لیزرهای با قدرت بالاتر هنگام برش آلومینیوم عملکرد بهتری خواهند داشت. آنها به شما اجازه می دهند که خط موج سواری را سریعتر فشار دهید.

بر خلاف گزینه های دیگر مانند روتر یا برش CNC، برش لیزری آلومینیوم یک فرآیند سریع و کارآمد است. همچنین امکان برش بدون تماس را فراهم می کند، بنابراین تنها چیزی که در حین ماشینکاری به مواد برخورد می کند سبک است. مطلقاً نیازی به بستن یا بستن مواد نیست. این نه تنها در زمان شما صرفه جویی می کند، بلکه از هرگونه ضربه یا آسیب به مواد جلوگیری می کند.

 برش آلومینیوم

ویژگی های روش برش آلومینیوم

روش برش آلومینیوم با استفاده از دستگاه برش لیزر یا دستگاه برش پلاسما انجام می شود. ویژگی های روش برش آلومینیوم به شرح زیر است:

  1. برش لیزر:
  • دقت بالا: دستگاه برش لیزر قادر به برش قطعات آلومینیوم با دقت بالایی است و می تواند قطعاتی با شکل های پیچیده را نیز برش دهد.
  • سرعت بالا: برش لیزر با سرعت بالایی انجام شده و به سرعت بالایی قطعات را برش می دهد.
  • کیفیت بالا: برش لیزر باعث کاهش و نزدیکی کمی بین اجزای قطعه می شود و باعث حفظ کیفیت بالای قطعاتمی شود.
  1. برش پلاسما:
  • سرعت بالا: برش پلاسما نیز با سرعت بالایی انجام می شود و می تواند قطعات را به سرعت بالایی برش دهد.
  • قابلیت برش قطعات ضخیم: برش پلاسما قادر به برش قطعات ضخیم تر است و می تواند بر روی قطعات آلومینیوم با ضخامت بالایی برش انجام دهد.
  • هزینه کمتر: برش پلاسما در مقایسه با برش لیزر هزینه کمتری دارد و می تواند در کارخانه هایی که به دنبال کاهش هزینه ها هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

هر یک از روش برش آلومینیوم نیز مزایا و معایبخاص خود را دارند که بسته به نیاز و شرایط کارخانه، انتخاب می شوند. برای مثال، برش لیزر برای برش قطعاتی با دقت بالا و کیفیت بالا و برای کارخانه هایی که به دنبال برش قطعات پیچیده هستند، مناسب است. در حالی که برش پلاسما برای برش قطعات ضخیم و در کارخانه هایی که به دنبال کاهش هزینه ها هستند، مناسب است.

بهترین روش برش آلومینیوم در لیزر پلاس

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات برش لیزر آهن در تهران است که با به کارگیری پیشرفته ترین و کاملترین دستگاه های روز دنیا توانایی انجام خدمات برش cnc  فلزات و غیره را دارد. این مجموعه به کمک نیروهای ماهر و متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه به ارائه انواع خدمات برش لیزر فلزات، جوشکاری، خمکاری، مونتاژ، خدمات برش cnc  آلومینیوم و دیگر آلیاژهای فلزات مختلف می پردازد.

در این مجموعه به دلیل استفاده از تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی و پیشرفته از جمله دستگاه برش لیزر آلومینیوم تمامی سفارشات در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالایی انجام می شوند و با خیالی آسوده می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کرده و کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاترین حد ممکن رسانده و باعث سود اوری بیشتر کارخانه خود شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *