جوشکاری میگ

آیا تا به حال نام جوشکاری میگ را شنیده‌اید؟ صنایع مختلف برای اتصال فلزات به یکدیگر به جوشکاری نیاز دارند که بسیار دقیق بوده و در اتصال فلزات هیچ نوع آلودگی وجود نداشته باشد. جوشکاری میگ در اواخر دهه 1940 به عنوان ابزار برای جوشکاری آلومینیوم و سایر فلزات رایج محبوبیت جهانی پیدا کرد. این جوشکاری با سایر روش‌ها متفاوت است و در آن از یک گاز خنثی محافظ برای جلوگیری از ورود آلودگی به محل جوشکاری استفاده می‌شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که جوشکاری mig چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه به شرح کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

برای انجام خدمات برش لیزر و خدمات خمکاری فلزات و خدمات جوشکاری co2 با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

جوشکاری میگ چیست؟

جوشکاری میگ یا جوش قوس فلزی یک فرآیند جوشکاری اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است که شامل تغذیه مداوم الکترود یک سیم می‌شود. در این روش از یک گاز محافظ نیز استفاده می‌شود. الکترود به سیمی گفته می‌شود که به وسیله تفنگ جوشکاری به صورت دائمی به سمت حوضچه مذاب فرستاده می‌شود. گاز محافظ که به آن اشاره کردیم در طول این فرآیند قوس الکتریکی ایجاد شده را از ورود آلودگی محافظت می‌کند. این کار برای افزایش کیفیت جوشکاری تا حد زیادی موثر است.
جوشکاری میگ یک تکنیک همه کاره محسوب می‌شود که برای قطعات ضخیم و نازک ایده آل است. در طول فرآیند، یک قوس الکتریکی سطح مواد را ذوب می‌کند تا حوضچه جوش ایجاد شود که پس از آن سرد شده تا یک پیوند قوی ایجاد شود و فلزات به یکدیگر بپیوندند.
در حین جوشکاری، جوشکار به طور مدام یک الکترود سیم گرم و گاز محافظ را از طریق یک مشعل جوش تغذیه می‌کند. در ابتدای جوشکاری mig، سیم الکترود دارای بار مثبت است و به منبع برق متصل می‌شود تا یک ولتاژ ثابت ارائه کند.

فرآیند و تکنیک جوشکاری mig

جوشکاری mig

برای شروع فرآیند جوشکاری میگ، الکترود سیم را در ناحیه ای که باید جوشکاری انجام شود، تماس می‌دهند. این کار باعث ایجاد یک قوس الکتریکی بین سطح فلز و الکترود می‌شود. پس از تشکیل حوضچه، یک گاز از نازل مشعل خارج می‌شود و این ناحیه را محافظت می‌کند. نوع گاز انتخاب شده به فلز انتخاب شده بستگی دارد.
الکترود ممکن است جامد باشد که به عنوان منبع گرما و فلز پر کننده برای اتصال جوش عمل می‌کند. در حین جوشکاری، سیم با لوله مسی نوک مشعل تغذیه می‌شود که این امر جریان جوش را به الکترود هدایت خواهد کرد. جوشکاری میگ به دو شکل اتوماتیک و دستی انجام می‌شود که در نوع اتوماتیک آن هیچ مداخله‌ای توسط شخص برای انجام فرآیند انجام نخواهد شد.

از جوشکاری میگ در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

صنایع زیادی هستند که در فرآیندهای خود از جوشکاری میگی استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها مهم‌تر هستند. جوشکاری mig در این سه صنعت کاربرد بیشتری دارد:

صنعت ساخت و ساز

فولاد رایج‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در صنعت ساخت‌وساز محسوب می‌شود. از فولاد در ساخت لوله‌های گاز گرفته تا پل‌های ساختمانی استفاده می‌شود. برای اتصال فولاد به سایر قسمت‌ها نیاز به جوشکاری خاصی است که از جوشکاری mig به عنوان بهترین و مناسب‌ترین گزینه استفاده می‌شود.

صنعت خودروسازی

جوشکاری میگ توانسته است توانایی خود در ایجاد جوش‌های قوی بی فلزات بسیار نازک را به اثبات برساند. به همین دلیل، از آن در جوشکاری قطعات اتومبیل، دوچرخه و سایر وسایل نقلیه استفاده می‌شود. این جوشکاری برای جوش دادن قطعات داخلی و خارجی به کار برده می‌شود. همچنین، لازم به ذکر است که آلومینیوم بیشترین استفاده در صنعت خودروسازی را دارد. به همین دلیل، در ابتدا جوشکاری میگ برای این فلز در نظر گرفته می‌شد.

صنایع تولید انبوه

تولید انبوه به صنایعی مانند قطعات کشتی و خودرو، تجهیزات اداری و قطعات رایانه اشاره دارد. در این صنایع از فلزات مختلفی استفاده می‌کنند که لازمه اتصال آن‌ها جوشکاری میگ است. مقرون‌به‌صرفه و داشتن سرعت بالای جوشکاری میگ آن را به یک جوشکاری رایج در این صنایع تبدیل می‌کند.

بررسی مزایای جوشکاری mig

مزایای جوشکاری mig

چندین دهه است که جوشکاری میگ به عنوان یکی از جذاب‌ترین و موثرترین تکنیک‌های جوشکاری تبدیل شده است، زیرا سرعت آن بسیار بالا است و کیفیت جوشکاری خوبی را ارائه می‌دهد. با توجه به فرآیند ساده ای که این روش جوشکاری دارد مزایای مختلفی ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • جوشکاری میگ یکی از فرآیندها جوشکاری تمیز به حساب می‌آید که پس از آن تقریبا چیزی برای جمع آوری وجود ندارد.
  • الکترود جوشکاری فرآیند جوشکاری را سریع و بدون وقفه می‌کند که منجر به کوتاه‌تر شدن زمان فرآیند و کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد.
  • این تکنیک بسیار ساده است و نیاز به مهارت بالایی ندارد. در نتیجه، افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • جوشی که بین فلزات ایجاد می‌کند پیوند بسیار محکمی دارد و به سادگی از بین نخواهد رفت.
  • این روش جوشکاری نسبت به روش‌های دیگر دود کمتری تولید خواهد بود.

معایب جوشکاری میگ چیست؟

علاوه بر مزایایی که به آن‌ها اشاره شد، جوشکاری میگ معایبی هم دارد که عبارتند از:

  • با این که روش ساده ای به حساب می‌آید، اما تجهیزات جوشکاری و هزینه‌های راه اندازی اولیه آن تقریبا بالا است.
  • با وجود مواد اکسید کننده محدود در این فرآیند، قبل از شروع جوشکاری MIG، تمام زنگ زدگی باید از قطعه کار پاک شود.
  • وجود گاز خنثی حمل و نقل تجهیزات را دشوار می‌کند.
  • قبل از جوشکاری حتما باید مخزن موردنظر پر از گاز باشد و گرنه نمی‌توان فرآیند جوشکاری را انجام داد.
  • جوشکاری mig نسبت به آلاینده‌های سطحی حساس‌تر است.

چه فلزاتی مناسب جوشکاری میگ است؟

معایب جوشکاری میگ

متداول‌ترین مواد مورد استفاده در جوشکاری میگ به شرح زیر هستند:

آلومینیوم

آلومینیوم فلزی نرم، نقره ای و غیرآهنی است. جوشکاری آلومینیوم به گاز آرگون 100% خالص نیاز دارد. جوشکاری آلومینیوم می‌تواند دشوار باشد، زیرا حوضچه مذاب می‌تواند به سرعت از طریق قطعه بسوزد و از طرف دیگر چکه کند.

مس

مس یکی از فلزهای چکش خوار و نرم به حساب می‌آید که در صنایع برق و لوله کشی استفاده می‌شود. حرارتی که برای جوشکاری مس نیاز دارید چیزی حدود دو برابر فولاد است که جوشکاری میگ برای آن مناسب خواهد بود.

جمع بندی

از آن جایی که روش‌های مختلفی برای جوشکاری فلزات وجود دارد، انتخاب بهترین روش یکی از الزامات در صنایع مختلف محسوب می‌شود. جوشکاری میگ یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جوشکاری فلزات مختلف به حساب می‌آید. این روش مزایای زیادی دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. لیزرپلاس، یکی از بهترین مجموعه‌های خدماتی برش لیزر و خمکاری فلزات محسوب می‌شود که برای استفاده از خدمات می‌توانید با شماره تلفن ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *