ساخت جعبه فلزی سفارشی

در صنایع مختلف، در برای نگهداری از محصولات از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای این امر، استفاده از جعبه فلزی است که مقاومت بالایی داشته و به خوبی از محصولات در برابر عوامل محیطی مانند سرما و گرمای زیاد محافظت کرد. ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که آیا امکان ساخت جعبه فلزی سفارشی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال مطلب را به صورت کامل دنبال کنید.

 

برای انجام خدمات برش لیزر و خدمات خمکاری فلزات و خدمات جوشکاری co2 با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

ساخت جعبه فلزی چگونه است؟

جعبه‌های فلزی با استفاده از ورقه‌های فلزی ساخته می‌شوند. در حقیقت، باید مجموعه ای از مراحل روی آن‌ها انجام شوند تا یک جعبه فلزی ساخته شود. ساخت جعبه فلزی سفارشی عمدتا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود که در آن‌ها عملیاتهایی مانند ورقکاری و برشکاری صورت می‌گیرد. در گذشته از قالب‌های صنعتی مختلف فرآیند ساخت جعبه را به پایان می‌رساندند، اما امروزه این امر متفاوت است و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید انجام می‌پذیرد. برای شروع در نرم افزار مخصوص شکل سه بعدی جعبه فلزی را طراحی می‌کنند و سپس با نرم افزار ساخت به دستورهایی برای تولید نهایی جعبه تبدیل خواهد شد. به طور کلی فرآیندهای زیر در ساخت جعبه فلزی در نظر گرفته می‌شود:

ساخت بدنه جعبه با استفاده از ورقکاری

ساخت بدنه جعبه با استفاده از ورقکاری

عملیات و مراحلی که برای ساخت جعبه‌های فلزی انجام می‌شود ورق کاری نام دارد. در این مرحله ورق‌های فلزی برای ایجاد بدنه جعبه شکل داده می‌شوند. مواد اولیه ای مانند قلع، فولاد، آلومینیوم، مس و نیکل در ساخت جعبه فلزی به کار گرفته می‌شوند. ضخامت و اندازه ورق‌ها تنوع بالایی دارد و بر حسب نیاز خود می‌توانید جعبه موردنظر خود را سفارش دهید. برای ورقکاری در ابتدا باید مدلسازی سه بعدی را با استفاده از نرم افزار solid work انجام دهید.
برای این کار باید طرح دو بعدی را روی کاغذ بکشید و سپس با استفاده از این نرم افزار آن را به یک طرح سه بعدی تبدیل کنید. ر مرحله بعد، باید بدنه فلزی جعبه را در دست ساخت قرار دهید. برای برش دادن ورق‌های فلزی چند راه وجود دارد که عبارتند از:

  • برش لیزری: همان طور که از نام آن پیداست، در این روش از لیزر برای برش دادن ورق‌های فلزی به ضخامت دلخواه استفاده می‌شود.
  • پانچ CNC: در این روش می‌توان طرح ایجاد شده به وسیله نرم افزار را برش داد. با دستگاه پانچ می‌توانید بدون هیچ محدودیتی هر برشی که دلخواهتان باشد را داشته باشید. در حقیقت، می‌توانید با کنترل عددی این دستگاه پیچیدگی، شکل برش و ضخامت ورق‌ها را تعیین کنید.

خمکاری CNC

در این فرآیند به کمک تغییر شکل ورق تعدادی خم تشکیل خواهد شد. برای انجام خمکاری در فرآیند ساخت جعبه فلزی سفارشی از دستگاه CNC استفاده می‌کنند که ورق در آن قرار می‌گیرد و با اعمال فشار بر روی آن ورق‌ها تا حد زیادی خم خواهند شد.

جوشکاری

زمانی که ورق‌های فلزی به طور کامل برش داده شدند، از فرآیند جوشکاری استفاده می‌شود تا به یکدیگر جوش بخورند. در حین جوشکاری، قسمتی از فلزات توسط یک پرکننده مناسب به یکدیگر متصل می‌شوند. برای انجام این مرحله از ساخت جعبه فلزی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • جوش آرگون یا TIG: همان طور که می‌دانید در روش‌های جوشکاری از یک الکترود استفاده می‌شود تا قوس الکتریکی ایجاد شود. در این روش تنگستن را به عنوان الکترود در نظر می‌گیرند. خود تنگستن در این عملیات مصرف نمی‌شود و فقط از آن جهت ایجاد قوس استفاده خواهد شد. پس از ذوب شدن فلز، گاز محافظ که از نوع خنثی است هوا ره سمت بیرون قوس هدایت می‌کند.
  • جوش کربن دی اکسید: در این روش از کربن دی اکسید به عنوان گاز محافظ استفاده می‌شود. بر خلاف دیگر روش‌های جوشکاری، به جای الکترود از یک سیمجوش استفاده خواهد شد. جوش کربن اکسید مزایایی از جمله مقرون‌به‌صرفه بودن، اکسیداسیون پایین و نفوذ بالای جوش خواهد داشت.

مونتاژ ورقه‌ها و اتصالات

در مراحل قبلی، ورقه‌هایی را به دست آورید که علاوه بر جوشکاری باید مونتاژ نیز شوند. این مرحله با کمک اتصال‌دهنده‌ها انجام می‌شود. پیچ جوش و مهره پرچ از جمله اتصال دهنده‌های رایجی هستند که در مرحله مونتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا می‌توان جعبه فلزی را به صورت سفارشی خریداری کرد؟

جعبه فلزی سفارشی

بسیاری از جعبه‌های فلزی به صورت آماده قابل خریداری هستند، اما اگر در صنایع خاصی فعالیت می‌کنید و به جعبه‌های منحصربه‌فردی نیاز دارید، می‌توانید ساخت جعبه فلزی سفارشی را انتخاب کنید. در این صورت باید تولیدکننده ای پیدا کنید که که خدمات ساخت جعبه به صورت سفارشی را ارائه دهد. سپس با انتخاب اندازه ورقه‌ها و ضخامت‌های آن‌ها می‌توانید جعبه‌های موردنظر خود را سفارش دهید. ز طرفی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها امکان روش جوشکاری و ورقکاری را نیز خواهید داشت. برای ساخت جعبه فلزی سفارشی می‌توانید با لیزر پلاس تماس بگیرید.

انواع جعبه‌های فلزی

جعبه‌های فلزی می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. این تفاوت بیشتر در نوع فلز یا آلیاژ به کار رفته در محصول یا ضخامت ورقه‌ها خواهد بود. اگر بودجه زیادی برای سفارش این جعبه‌ها مدنظرتان نیست می‌توانید از آلیاژهای دیگر استفاده کنید تا قیمت ساخت جعبه‌ها کاهش بیابد.

کاربردهای ساخت جعبه فلزی سفارشی

از جعبه‌های فلزی می‌توانید در موارد مختلی استفاده کنید که مزایای زیادی را به همراه خود خواهند داشت. برخی از کاربردهای این جعبه‌ها عبارتند از:

  • بدنه خودرو
  • دستگاه‌ها و تجهیزات کارخانه‌های صنعتی
  • گاوصندوق
  • آسانسور
  • بدنه هواپیما
  • صنایع دفاعی
  • صنایع داروسازی

خرید و ساخت جعبه فلزی سفارشی از لیزر پلاس

خرید و ساخت جعبه فلزی سفارشی از لیزر پلاس

امروزه تجهیزات ساخت جعبه‌های فلزی بیش از پیش پیشرفته شده است و می‌توان با آن‌ها جعبه‌های مختلفی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید کرد. صنایع می‌توانند برای راحتی کار خود ساخت جعبه فلزی سفارشی را در نظر بگیرند. با این کار استفاده از جعبه‌ها راحت‌تر شده و می‌توان ویژگی‌های دلخواه خود را به آنان اضافه کرد. اگر قصد خرید جعبه فلزی به صورت سفارشی را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما یعنی لیزر پلاس استفاده کنید. ما با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز جعبه موردنظر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید خواهیم کرد. برای ساخت جعبه فلزی سفارشی می‌توانید با شماره تلفن ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *