دستگاه برش لیزر آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک گروه فلزی با سطح براق و بسیار مقاوم در برابر خوردگی می باشد که در ورق های سبک تولید می شود و انعطاف پذیری بالایی دارد. برای اینکه از آلومینیوم در محصولات مختلف استفاده شود، آلومینیوم باید بریده شود. لیزر برای برش هر قسمت فلزی یا غیر فلزی استفاده می شود. دستگاه برش لیزر آلومینیوم یکی از مشاغلی است که بسیاری از شرکت ها برای انجام آن با مشکل مواجه هستند و دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد.

برای انجام خدمات برش لیزر و خدمات خمکاری فلزات و خدمات جوشکاری co2 با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

بسیاری از شرکت ها از گاز اکسیژن برای برش آلومینیوم استفاده می کنند که دقت کافی را در برش نشان نمی دهد. زیرا اگر بخواهند آلومینیوم را به طور دقیق با لیزر برش دهند، باید از گاز نیتروژن استفاده کنند تا از دقت بالا و برش قابل قبول اطمینان حاصل کنند.

یکی از دلایل استفاده از اکسیژن به جای گاز نیتروژن این است که برش لیزری آلومینیوم با گاز نیتروژن قیمت بسیار بالاتری نسبت به گاز اکسیژن دارد. یک سیستم تولید کننده گاز نیتروژن می تواند برای استفاده از گاز نیتروژن برای برش استفاده شود.

دستگاه برش لیزر آلومینیوم

از انواع دستگاه برش لیزر آلومینیوم می توان در مورد حکاکی و برش صحبت کرد. برای حکاکی روی آلومینیوم برنامه ای از طریق کامپیوتر به دستگاه برش آلومینیوم لیزری داده می شود و دستگاه برش لیزر آلومینیوم می تواند به صورت خودکار روی ورق آلومینیوم حکاکی کند.

ویژگی های دستگاه برش لیزر آلومینیوم

برش آلومینیوم سخت تر از سایر فلزات است زیرا نرم تر است و مشکلاتی را ایجاد می کند. با این حال، اگر فردی تجربه و مهارت کافی در استفاده از دستگاه برش لیزر آلومینیوم داشته باشد، می‌تواند با تنظیمات ظریف و تنظیم و کنترل سرعت، فشار گاز و فوکوس لیزر، آلومینیوم را به خوبی برش دهد.

بسیاری از شرکت ها در استفاده از دستگاه برش لیزر آلومینیوم تردید دارند، زیرا آلومینیوم لیزر را منعکس می کند و به دستگاه آسیب می رساند، اما با ورود دستگاه برش لیزر آلومینیوم جدید، این مشکل به لطف سنسورها از بین رفته است. به این صورت که با بازگشت لیزر به دستگاه، دستگاه خاموش می شود تا کار برش لیزری آلومینیوم با تغییر تنظیمات قبل از روشن شدن دستگاه، مشکل شروع مجدد برش را برطرف کند.

مزایای دستگاه برش لیزر آلومینیوم

این روش دارای مزایایی از جمله خلاقیت در طراحی، انعطاف پذیری و ایجاد طرح های پیچیده، دقت بسیار بالا، سرعت بالا، قیمت پایین، دقت یکسان در برش های مکرر، کیفیت بالای لبه برش، حداقل ضایعات و انحراف می باشد. ساختار فلز، برش در یک سری، تولید همزمان قطعات با همان ضخامت در همان زمان، حذف فرآیند تولید قطعات چند مرحله ای. استفاده از لیزر در برش آلومینیوم باعث برش با دقت و سرعت بالا با قیمتی مقرون به صرفه می شود.

مزایای دستگاه برش لیزر آلومینیوم

خدمات دستگاه برش لیزر آلومینیوم

  • مواد بازتابنده

برخی از شرکت های برش لیزر در برش ورق های آلومینیوم تردید دارند زیرا این فلز می تواند به دستگاه آسیب برساند. بنابراین، برش ورق های آلومینیومی ممکن است باعث بازگشت انعکاس از فلز به دستگاه لیزر شده و به دستگاه آسیب برساند. خوشبختانه دستگاه های برش لیزری فلزات جدیدتر دارای سنسورهای پیشرفته ای هستند که دستگاه لیزر را هنگام پرتاب کردن خاموش می کنند. این به اپراتور اجازه می دهد تا تنظیمات را قبل از بروز مشکل تغییر دهد.

  • رنگ آلومینیوم روشن

همانطور که تابش توسط فلز منعکس می شود، بخش زیادی از انرژی مصرف شده هدر می رود. بنابراین، تنها بخش کوچکی از تابش دمای نقطه ای فلز را افزایش می دهد. این مقدار تابش جذب شده توسط آلومینیوم، دمای فلز را تا نقطه ذوب آن افزایش نمی دهد.

در نتیجه زمان بیشتری طول می کشد تا آلومینیوم با تابش بیشتر در آن نقطه به دمای ذوب خود برسد. از طرف دیگر، گرمای تولید شده در اثر طولانی شدن فرآیند ذوب فرصتی برای رسیدن به نقاط مجاور پیدا می کند. این انتقال حرارت نواحی اطراف را گرم و حتی نرم می کند. این مشکل علاوه بر کاهش دقت برش باعث شکل گیری نامناسب نقاط اطراف مسیر برش می شود.

بیشتر بخوانید: برش لیزر استیل چیست و چه کاربرد دارد؟

نکات برجسته دستگاه برش لیزر آلومینیوم زاویه مخروطی: بیانگر تغییر قطر سوراخ با ضخامت برش است.

  1. تولید پلیسه: مسلماً هرچه پس از برش، پلیسه کمتری تولید شود، کیفیت نهایی بهتر و نیاز کمتری به فرآوری ثانویه خواهد داشت.
  2. کرف: کرف در واقع کوچکترین شعاع قابل برش را مشخص می کند که بستگی به ضخامت ورق دارد و باید در طرح گنجانده شود. به عنوان مثال، گوشه های بسیار تیز باید دارای r حداقل برابر با مقدار بریدگی باشند. به علاوه حداقل تعداد سوراخ هایی که می توان در ورق های فلزی ایجاد کرد به ضخامت ورق بستگی دارد. بدیهی است که هرچه بریدگی دستگاه کمتر باشد، خطوط پیچیده تر و دنده های ضخیم تر قابل برش هستند.
  3. سرعت برش: سرعت برش به شدت به ویژگی های دستگاه و قدرت پرتو لیزر بستگی دارد. هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد سرعت برش بیشتر می شود.
  4. صافی سطح: یکی از مهم ترین پارامترها در برش، صافی سطح و عدم اکسیداسیون است که با ترکیب فناوری های مختلف و تنظیم پارامترهای کنترلی مانند نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و پرتو لیزر به درستی ایجاد می شود.
دستگاه برش لیزر آلومینیوم زاویه مخروطی

قیمت برش لیزری آلومینیوم

قیمت برش لیزری آلومینیوم با توجه به حجم کار متفاوت است. هرچه آلومینیوم بیشتر بریده شود، قیمت آن بالاتر خواهد بود. در صورت استفاده از دستگاه های مدرن و مجهز برای برش، ممکن است قیمت برش لیزری آلومینیوم کمی افزایش یابد، اما این افزایش قیمت بی دلیل نیست.

زیرا کیفیت برش بسیار بهبود یافته و هیچ گونه فرورفتگی و نقصی در ورق آلومینیومی وجود ندارد. شرکت های زیادی در زمینه برش لیزری آلومینیوم فعالیت می کنند و هر کدام به تنهایی قیمت برش لیزر آلومینیوم را تعیین می کنند و هیچ کدام تعرفه مشخص و ثابتی ندارند.

دستگاه برش لیزر آلومینیوم با لیزر پلاس

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات برش لیزر آهن در تهران است که با به کارگیری پیشرفته ترین و کاملترین دستگاه های روز دنیا توانایی انجام خدمات برش cnc  فلزات و غیره را دارد.

این مجموعه به کمک نیروهای ماهر و متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه به ارائه انواع خدمات برش لیزر فلزات، جوشکاری، خمکاری، مونتاژ، خدمات برش cnc  آلومینیوم و دیگر آلیاژهای فلزات مختلف می پردازد.

در این مجموعه به دلیل استفاده از تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی و پیشرفته تمامی سفارشات در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالایی انجام می شوند و با خیالی آسوده می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کرده و کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاترین حد ممکن رسانده و باعث سود اوری بیشتر کارخانه خود شوید

.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *