برش لیزر

تکنولوژی بهترین دستگاه برش لیزر کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. بخش های مختلفی از جمله صنایع تولید پوشاک، صنایع خودروسازی، صنایع چرم و صنایع وابسته، موسسات تحقیقاتی و نمونه سازی، مهندسی، برش و دکوراسیون، تابلوسازی، صنایع سنگ از جمله مصرف کنندگان این فناوری هستند. دستگاه برش یا حکاکی مخصوص با توجه به نیاز صنعت و مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.بهترین دستگاه برش لیزر به دو گروه اصلی به بخش های فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. دستگاه های هر گروه با توجه به نوع کاربرد در توان و قابلیت های متفاوتی تولید می شوند.

برای انجام خدمات برش لیزر  فلزات رنگی و خدمات خمکاری فلزات و خدمات جوشکاری co2 با همکاران ما در لیزر پلاس در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با ما: 02146889206   ,    09338888599    ,   آیدی اینستاگرام: laserplus_ir

به عنوان مثال نوع و قدرت بهترین دستگاه برش لیزر مورد استفاده در صنعت چرم و کیف با صنعت چوب و حکاکی متفاوت است. در این مقاله خرید دستگاه های برش و حکاکی لیزری غیر فلزات موجود در بازار ایران را با قیمت های نزدیک به ارزان راهنمایی می کنیم.

 بهترین دستگاه برش لیزر کدام است؟

برای انتخاب بهترین دستگاه برش لیزر مناسب ابتدا باید با قسمت های مهم دستگاه آشنا شوید. سپس از میان انواع قطعات موجود بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

تیوب لیزر

لوله لیزر وظیفه تولید پرتو لیزر را بر عهده دارد. لوله لیزر یک سیلندر شیشه ای عایق شده با مخلوط گاز مبتنی بر CO2 در داخل آن است. اتم های این گاز با ولتاژ حدود 20000 ولت برانگیخته و یونیزه می شوند و یک پرتو مادون قرمز نور تولید می کنند.

تیوب های لیزر در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. 40، 80، 100، 130، 200 وات و غیره عمر مفید 3000، 7000 و 10000 ساعت کاری دارد . قبل از خرید بهترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری، باید خودتان مشخص کنید که قصد دارید از چه اهدافی و در چه مواردی استفاده کنید. هدف شما برش یا حکاکی قطعات است یا هر دو؟

همچنین بخوانید: تفاوت برش لیزر و cnc

کیفیت حکاکی متناسب با قدرت تیوب لیزر است. یعنی با افزایش قدرت تیوب لیزر از کیفیت و دقت حکاکی کاسته می شود.اگر کار شما بیشتر حکاکی است و برش شما به قطر 5 میلی متر روی مواد نرم محدود می شود، دستگاهی با حداکثر لوله 80 وات تهیه کنید، اما اگر بیشتر کار شما برش مواد سخت با قطر بیشتر از 5 میلی متر است، دستگاهی تهیه کنید که حداقل لوله 130 وات است، اما توصیه ما Reci W4 برای تقریباً هر کاری است.

تیوب لیزر نصب شده بر روی دستگاه ها به شرط انتخاب و تغییر منبع تغذیه دستگاه بر اساس تیوب لیزر قابل تغییر و ارتقا می باشد.

بهترین دستگاه برش لیزر شامل چه قابلیت هایی است؟

آیا بهترین دستگاه برش لیزر غیر فلزات را می توان به دستگاه برش فلز تبدیل کرد؟

بله.  با اعمال تغییراتی در بهترین دستگاه برش لیزر غیر فلزی می توان آن را به ماشین های برش فلز تبدیل کرد. اما در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کرد که با اعمال تغییرات در این نوع دستگاه لیزر، دستگاه قابلیت حکاکی مواد غیرفلزی را از دست می دهد.

به این معنی که کاربرد این بهترین دستگاه برش لیزر اصلاح شده در شرایطی است که نیاز به برش فلزات و غیر فلزات با ضخامت بیشتری داریم. در صورت استفاده از تیوب لیزر 150 وات در این نوع دستگاه لیزر، فولاد تا ضخامت 1.5 میلی متر و فولاد تا ضخامت 1 میلی متر قابل برش است. برخی از تغییرات مهمی که باید در این نوع دستگاه لیزر انجام شود تا بتوان فلزات را برش داد، تعویض سر دستگاه با سر مخصوص دستگاه برش فلز است.

با این نوع هد امکان تغییر ارتفاع در امتداد محور Z وجود دارد، به عبارتی سر این نوع دبهترین دستگاه برش لیزر مجهز به سیستم فوکوس خودکار در هنگام برش است که در حالت شیب قابل تنظیم است. ارتفاع برآمدگی روی مواد به طور خودکار تغییر می کند. یکی دیگر از تفاوت های این نوع هدها با هدهای لیزری معمولی این است که می تواند شلنگ کپسول اکسیژن را که برش فلز را انجام می دهد وصل کند.

انتخاب میز کار بهترین دستگاه برش لیزر

اکثر تولید کنندگان دستگاه های برش لیزر cnc را با دو میز شبکه لانه زنبوری و یک تیغه ارائه می دهند، میز لانه زنبوری برای برش قطعات کوچک و ظریف و میز چاقو برای قطعات بزرگ با قدرت لیزر بالا استفاده می شود.

پرکاربردترین اندازه‌های میز در بهترین دستگاه برش لیزر در تابلوسازی و کارهای خدماتی در ابعاد 90*130 و 130*180 سانتی‌متر می‌باشد.  همچنین یک دستگاه رومیزی کوچک با میز کار کوچک 25*35 در بازار موجود است که قابلیت های محدودی دارد و برای حکاکی روی قطعه و یا برای برش مقوا با قطر کم، تالوک، نمد استفاده می شود.

اینکه کدام بهترین دستگاه برش لیزر را بخرید بستگی به نیاز شما دارد

اگر نوع و قطر کار شما متفاوت است و می خواهید در خدمات یا بخش های بسیار متنوعی کار کنید و یا اگر قصد حکاکی روی اجسام دایره ای دارید، خرید دستگاهی با میز کار متحرک عمودی توصیه می شود. کمی گرانتر از دستگاه با میز است، ثابت است، اما می توانید به راحتی هر قطعه کار با هر قطری را روی آن قرار دهید و دستگاه شما باید قابلیت نصب سیستم چرخشی را نیز داشته باشد.

انتخاب میز کار دستگاه برش لیزر

روتاری چیست؟

دستگاه کوچکی است که امکان حکاکی و برش را بر روی قسمت های دایره ای چرخان می دهد.این دستگاه بر روی میز دستگاه لیزر قرار می گیرد و برای حکاکی قسمت های گرد روی آن قرار می گیرد. این دستگاه با چرخاندن آهسته قطعه امکان حک شدن آن را فراهم می کند.

یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت و کیفیت دستگاه برش لیزر، تیوب لیزر، نوع مادربرد، نوع و قابلیت های میز کار استفاده شده در آن و قدرت کار می باشد. سیستم خنک کننده (کولر).

تقلب در فروش دستگاه برش لیزر!

 متأسفانه برخی از فروشندگان از همین دستگاه های لیزری برای حکاکی آرم و اطلاعات جعلی بر روی قطعات استفاده می کنند و به عنوان مثال به جای برندهای معروف دنیا، کولرها یا لوله های لیزری کم مصرف، بی کیفیت و بی نام را می فروشند.

همچنین بخوانید: بهترین مارک دستگاه برش لیزر

در هنگام خرید دستگاه لیزر توصیه می شود اولا از خرید دستگاه های بدون برند خودداری کنید و ثانیاً از شرکت هایی که نمایندگی رسمی و واردکننده شرکت های معروف دنیا هستند خرید کنید.

سایر عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه های برش لیزری به شرح زیر است:

     

      • گزینه های نصب شده روی دستگاه

      • میزان تعهد و خدمات پس از فروش فروشنده

      • میزان سودی که واردکننده یا فروشنده برای خود در نظر می گیرد

    برخی از آپشن ها و ضمیمه ها به دستگاه ها اضافه می شود، مانند “فوکوس خودکار اولیه” که فقط برای تنظیم اولیه فاصله بین سر و سطح کار استفاده می شود و نمی تواند فاصله را در حین کار دوباره تنظیم کند. و با تغییر قطر یا انحنا کارایی محسوس و قابل توجهی را در دستگاه لیزر ایجاد نمی کنند و گاهی نه تنها باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شوند، بلکه قیمت دستگاه را نیز افزایش می دهند. بنابراین، هنگام خرید یک دستگاه، بهتر است برای گزینه هایی که باید تأثیر محسوسی بر کسب و کار شما داشته باشند، بیش از حد پرداخت کنید.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *